فروشگاه اینترنتی خط تهران همراهفروشگاه اینترنتی سیم کارت لیاناتل

شبکه ملی اطلاعات به مفهوم قطع اینترنت نیست

1400/06/01

عیسی زارع پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم در دفاعیات خود در جلسه علنی مجلس به موضوع ضرورت اجرای شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی کامل این شبکه به معنای قطع دسترسی جهانی و اینترنت نیست.

وی در جلسه ای که در روز یکشنبه مورخ ۳۱/۰۵/۱۴۰۰ برگزار شد اذعان داشت به مدت ۱۵ سال در وزارت ارساد فعالیت کرده و از مدت‌ها پیش به دغدغه‌های نمایندگان مجلس آشناست و به همین دلیل در نظر دارد در طول ۴ سال فعالیت خود به عنوان وزیر ارتباطات، شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی نماید.

«شبکه ملی اطلاعات از افتخارات هر کشور است و اجرای آن به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست. چرا زمانی که پیغامی در فضای مجازی ارسال می‌کنیم، بسته‌های اطلاعاتی مربوطه باید از کشور خارج و به سایر کشورها مانند آلمان و آمریکا رفته و از آنجا مجدد به کشور بازگردد؟ با این روند از یک سو ناچار به پرداخت هزینه پهنای باند بین‌المللی هستیم و از سوی دیگر امنیت و استقلال کشور به خطر می‌افتد و اگر اتفاقی رخ دهد مثلا لنگر کشتی گیر کند، کل خدمات داخلی از کار می‌افتد.»

 

زارع پور با اعلام اینکه بیش از ۲۰ سال است که دولت‌های مختلف در تلاش برای اجرای شبکه ملی اطلاعات هستند و این موضوع بنا به دلایل مختلف محقق نشده تاکید کرد که این اتفاق در صورتی که او وارد وزارت ارتباطات بشود رخ خواهد داد: «بنده قول می‌دهم ظرف چهار سال آینده شبکه ملی اطلاعات را در طی زمانبندی معینی که از سوی شورای عالی فضای مجازی تعیین شده جهت پیشبرد امورات کشور راه‌اندازی کنم.»

همچنین افزود شبکه ملی اطلاعات دارای لایه‌های مختلفی است که لایه‌های مربوط به زیرساخت‌های این شبکه شروع شده است. لایه‌های مربوط به مراکز داده‌ها، خدمات . محتوا را نیز شامل می‌شود.

بنابراین در دت زمان ۴ سال تلاش خواهد کرد تا ۷۰٪ فعالیت‌های مربوط به این شبکه را اجرایی نماید. علاوه بر شبکه ملی اطلاعات، تحقق دولت الکترونیکی نیز از الویت‌های این وزیر پیشنهادی بود.

 

منبع: digiato.com

 

فعال-سازی-اقتصاد-دیجیتال-از-برنامه-های-عیسی-زارع-پور-وزیر-پیشنهادی-دولت-سیزدهم

فعال‌سازی اقتصاد دیجیتال از برنامه‌های عیسی زارع پور؛ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم

قبلی
تغییر-زمان-کسر-9-در-صد-در-هنگام-خرید-شارژ-برای-خط-همراه-اول

تغییر زمان کسر ۹٪ در هنگام خرید شارژ برای خط همراه اول

بعدی

ثبت امتیاز :

(1 امتیاز)